Vreau să fiu studentul anului!

Mi se întâmplă destul de rar să scriu despre mine și realizările mele. Se-ntâmplă asta din varii motive. Unul ar fi acela că de multe ori când am deschis subiectul oamenii au avut impresia că m-aș lăuda, în loc să considere că vreau să împărtășesc niște experiențe pline de sens, din care ar putea învăța ceva la rândul lor. Un alt motiv este că obișnuiesc să-i las pe alții să vorbească despre mine, pentru că mi se pare că un om din afară percepe rezultatele finale, fără subiectivitatea datorată faptului că se află în furtuna de sentimente, dorințe sau eforturi.

Azi, însă, o să “risc”. O să scriu câte ceva despre ceea ce s-a întâmplat în ultimul an în viața mea. Motivul? În ultima perioadă completez de zor formularul de aplicare și îmi realizez dosarul pentru Gala Premiilor în Educație organizată de Fundația Dinu Patriciu, secțiunea Studentul anului.

Am dat peste site-ul care promovează Premiile în educație din întâmplare. Am citit toate materialele în legătura cu prima ediție, care a avut loc anul trecut și mi-am zis: eu de ce n-aș fi acolo? Merită să încerc. Și-am început research-ul și retrsopectiva. E ciudat să trebuiască să te gândești la absolut toate activitățile, proiectele, programele de pregătire, conferințele la care ai participat pe parcusul unui an universitar, însă este în același timp și foarte revelator.

În momentul în care pui lucrurile pe foaie și trebuie să le prezinți altora totul se schimbă. Adică, ok, pentru mine lucrurile astea au farmecul lor propriu. Eu am fost acolo și am simțit cum e să ai revelații la un training, să fii mândru de rezultatele unui workshop, să te simți cu doi metri deasupra solului când se încheie o conferința căruia i-ai fost project manager și oamenii ies de acolo cu totul schimbați și motivați sau atunci când promovezi un lucru în care crezi – cum a fost în cazul meu cu drepturile copilului. Însă atunci când le expui, ele sună altfel.

Mă uit pe formular și-mi dau seama că-s momente în care am făcut lucruri extraordinare, dar și foarte grele împreună cu echipele în care sau cu care am lucrat, lucruri care la vremea aceea mi se păreau floare la ureche, tocmai pentru că le făceam cu pasiune. Îmi dau seama cât de multe obstacole am întâmpinat de multe ori și cât de mult m-a schimbat fiecare situație criză. Realizez că în momentul în care ai un proiect și-ți investești în el resurse de timp, bani și energie, o să iasă cu siguranță, în ciuda greutăților.

Asta înseamnă voluntariat și de aceea îl promovez, indiferent pe ce căi vine și în ce organizații se manifestă. Pentru că voluntariat înseamnă să vezi o problemă și să-ți pese atât de mult încât să investești resurse în a o rezolva, spre binele comunității în care trăiești.

Personal, am impresia ciudată că ultimul an a fost atât de lung cât 2 ani, că am călătorit de două ori mai mult decât am făcut-o și că am întâlnit de două ori mai mulți oameni, de la care am învățat dublu decât am făcut-o practic.

Aș putea să rezum diferit ultimul an. Dacă privim din punct de vedere al călătoriilor și a scopului lor, anul meu universitar 2009-2010 arată așa:

Craiova (octombrie, proiectul Learn to Change the Future și decembrie proiectul Youth Academy), Olănești (noiembrie – Regional Training Seminar – conferința de pregătire pentru AIESEC Craiova și AIESEC Ploiești), Amara (noiembrie – National Preparation Seminar AIESEC România), Belgia, Brugge (februarie 2010 – Intensive Program “New tools for educators working in intercultural learning”), Iași (februarie – întâlnire cu foștii colegi de comitet organizatoric din AIESEC Iași), Olănești (aprilie – Regional Training Seminar AIESEC Craiova, AIESEC Ploiești și AIESEC Pitești), Bușteni, (aprilie – curs de formare organizat de Asociația de Asistență și Programe pentru Dezvoltare Durabilă Agenda 21 București, în cadrul proiectului “Corupția ne privește pe toți!”), București (mai – întâlnire funcțională a vicepreședinților de resurse umane din AIESEC România), Gura Portiței (iunie-iulie – Laboratorul de educație nonformală organizat de Tineret în Acțiune), Constanța (Întâlnire Strategică a Romanian Talent Management Unit AIESEC România), Căciulata (Conferința Locală de Planificare și Conferința Locală de Motivare AIESEC Craiova), Sibiu (august – întâlnire funcțională a vicepreședinților de resurse umane din AIESEC România) Urmează în august Oradea (unde am să fiu trainer al conferinței International Train the Trainers organizat de AIESEC România) și în septembrie Poiana Brașov – curs de formare în cadrul proiectului proiectului POSDRU „Egalitate la angajare și la locul de muncă – campanie de informare și conștientizare în vederea schimbării atitudinii sociale și stereotipurilor la angajare și la locul de muncă”.

Toate astea sunt asezonate cu dezvoltare de strategii, planificări, muncă de departament și de board, ședințe, recrutări, programe de pregătire (în AIESEC), iar în afara lui aplicări de chestionare cu privire la corupție,  promovarea drepturilor copilului și avut grijă și de facultate, pregătit teme de seminarii, participări la ore de curs și învățat pentru examene, căci de acolo îmi iau baza teoretică pentru tot ceea ce fac în domeniul de care sunt cea mai pasionată – comunicare și relații publice. 🙂

Și atunci, până pe 27 septembrie, când este termenul limită pentru depunerea candidaturilor, voi completa formularul și-mi voi strânge toate documente, iar  numele meu va fi cu siguranță pe lista candidaților! Wish me luck 🙂

Mai multe informații despre Galele premiilor în educație găsiți la linkul din secțiunea “Susțin” 🙂

2 responses to this post.

  1. Giorgi chiar ai merita 🙂 mult succes :p esti un exemplu de urmat in materie de voluntariat 🙂

    apoi … Giorgi LCP ;;)

    :*

    Reply

  2. Frumos din partea ta. Succes! Sustin oamenii cu initiativa si care nu traiesc degeaba:)

    Reply

Leave a Reply

